Роз’яснення Міністерства інфраструктури України для автоперевізників щодо габаритно-вагових норм вантажних перевезень

Міністерством інфраструктури України здійснюються термінові заходи з метою недопущення руйнування автомобільних шляхів України вантажівками, що рухаються з порушенням вагових норм.

Наразі у рамках спільного плану дій між Укртрансбезпекою, Укравтодором та Національною поліцією починаючи з 10.05.2016 в Одеську, Миколаївську та Херсонську області направлено додаткові групи інспекторів Укртрансбезпеки для організації цілодобової роботи пересувних вагових комплексів з метою здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів на дорогах загального користування. Надалі пересувні габаритно-вагові комплекси будуть встановлені на шляхах руху транспорту у напрямку морських портів та терміналів усіх форм власності.

Постановою Кабінету Міністрів Украіни від 21.10.2015 №869 внесено зміни до пункту 22.5 Правил дорожнього руху в частині заборони руху транспортних засобів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі – понад 16 т, строєні осі – понад 22 т або фактичною масою понад 40 т у разі перевезення подільних вантажів. Крім того, забороняється рух транспортних засобів з навантаженням на вісь понад 7 т або фактичною масою понад 24 т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.

З метою недопущення руйнування автомобільних шляхів та дотримання автомобільними перевізниками вагових норм, надаємо Роз’яснення Міністерства інфраструктури України для автоперевізників щодо габаритно-вагових норм вантажних перевезень.

Питання здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів передбачено:

Законом України «Про автомобільний транспорт»;
Законом України «Про дорожній рух»;

Правилами дорожнього рух затвердженими постановою Кабінету Міністрів від 10 жовтня 2001 року (зі змінами)

Постановою Кабінету Міністрів від 27 червня 2007 року № 879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування.

На сьогодні нормативними документами передбачено здійснення перевезення вантажів із загальною масою (разом з масою транспортного засобу) – не більше 40 т. Зазначена норма не відрізняється від норм, передбачених Європейським законодавством.

Додатково:

Для контейнеровозів – 44 т., для транспортних засобів, за встановленими Укравтодором та відповідними підрозділами МВС маршрутами до 46 т.

Крім того, вагові параметри контролюються і по навантаженню на вісі – для навантаження на одиночну вісь – 11 т., на здвоєну – 16 т., на строєну – 22 т.

Відповідно до даних наданих фахівцями ДерждорНДІ , близько 74% автомобільних доріг були збудовані під розрахункові навантаження на вісь – 6 тонн та загальною вагою не більше – 24 т.

Щорічні збитки, які завдаються дорожньому господарству внаслідок руйнування доріг, спричинених рухом великовагових транспортних засобів складає – більш ніж 2 млрд. гривень. За дослідженнями Світового банку щорічні втрати ВВП країни внаслідок незадовільного стану автомобільних доріг складають 3-4% ВВП. Понад 90% автомобільних доріг в Україні потребують виконання ремонтно-будівельних робіт.

Отже, з метою збереження автомобільних доріг загального користування, центральним органом виконавчої влади (Укртрансбезпекою), на яку покладено завдання, зокрема, щодо здійснення габаритно-вагового контролю за транспортними засобами габаритно-вагові параметри, яких перевищують нормативні, розпочато заходи щодо запобігання та недопущення руйнування автомобільних доріг загального користування.

Так,на цей час територіальними органами Укртрансбезпеки спільно із службами автомобільних доріг в областях та відповідними підрозділами Національної поліції України в областях розпочато здійснення заходів з габаритно-вагового контролю за допомогою пересувних габаритно-вагових комплексів (далі – ГВК).

Так, станом на сьогодні на автомобільних дорогах загального користування в Одеської, Миколаївської, Херсонської та інших областях здійснюють заходи державного контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів вагові та/або габаритні, параметри яких перевищують нормативні.

За результатами роботи вже перевірено 4556 транспортних засобів, з них у 319 виявлено порушення вагових параметрів.
Нараховано плати за проїзд на 150 тис. євро, сплачено близько – 740 тис. гривень.
Накладено штрафних санкцій на суму близько 148 тис. гривень.

На сьогодні законодавством та іншими нормативно-правовими актами передбачено відповідальність за здійснення перевезень вантажів понад дозволених нормативів та нараховується плата за проїзд автомобільними дорогами, яка розраховується за відповідною формулою (постанова КМУ від 27 червня 2007 р. № 879). У разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру:

до 10% – нараховується у подвійному розмірі;
на 10-40% – нараховується у потрійному розмірі;
більш як на 40% – нараховується у п’ятикратному

За проїзд без дозвільних документів транспортних засобів, вагові параметри яких перевищують нормативні , передбачений адміністративний штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (1700 гривень).

З метою удосконалення переліку підстав для зупинки транспортних засобів для здійснення габаритно-вагового контролю, визначення механізму контролю вагових та габаритних параметрів транспортних засобів та їх фіксації спеціальними технічними засобами шляхом низькошвидкісного і високошвидкісного зважування і вимірювання без зупинки автомобіля, та підвищення відповідальності автомобільного перевізника за порушення законодавства під час перевезення вантажів Міністерством інфраструктури України спільно з депутатським корпусом розроблений проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення контролю за безпекою автомобільних перевезень вантажів і відповідальності за порушення правил дорожнього руху», який зареєстрований у ВРУ за № 4661.

Крім того, у ВРУ також зареєстрований проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про автомобільний транспорт» (щодо дотримання вагових або габаритних норм та/або умов, визначених у дозволі на участь у дорожньому русі). (реєстр. № 4660)

Зазначеним законопроектом пропонується встановити солідарну відповідальність для автомобільного перевізника, водія транспортного засобу, відправника вантажу (комерційного посередника, брокера, експедитора), вантажовласника за порушення транспортним засобом встановлених законодавством вагових та/або габаритних норм.

Міністерство інфраструктури України наголошує, що машини з навантаженням більше 40 тон дорогами України їздити більше не будуть. Просимо всіх перевізників дотримуватися законодавства України.

Вам понравиться


error: Копирование запрещено!